Verzendbeleid Hipdogs.nl

Binnen Nederland verzenden we gratis als het aankoopbedrag hoger dan € 100,00 is. Is je aankoopbedrag lager dan betaal je zelf (een deel) van de verzendkosten. Momenteel houden we hiervoor een bedrag aan voor verzending in een brievenbusdoos € 4,95.

Verzending naar buitenland

Het aankoopbedrag voor gratis verzending naar het buitenland ligt hoger omdat de kosten ook hoger zijn. De kosten voor verzending worden vermeld tijdens het afrekenproces als u het land invult waarnaar het pakket verzonden moet worden.

Wanneer wordt jouw pakket verzonden?

Bestel jij op maandag t/m vrijdag voor 16.00 uur, dan wordt jouw pakket nog diezelfde dag aangeboden aan PostNL en heb jij het binnen 1 á 2 werkdagen in huis (ijs en weder dienende). 

Bestel je echter op vrijdag na 16.00 uur, zaterdag of zondag, dan wordt je bestelling pas op maandag verwerkt en op maandag aan PostNL aangeboden. In dit geval heb jij je pakketje (binnen Nederland) op dinsdag of woensdag in huis.

Track & Trace

Wij versturen alle pakketten via PostNL. Jij ontvangt altijd een Track & Trace code van ons zodat jij jouw eigen bestelling kan volgen vanaf dat wij het ingepakt hebben. Zodra het etiket hier verwerkt is, kan jij volgen wat er met jouw bestelling gebeurt. 

Pakket afgemeld door PostNL maar nog niet ontvangen?

Wij krijgen regelmatig te horen dat een pakket als op "bezorgd" staat maar dat de klant het pakje niet ontvangen heeft. Het blijkt dat Postbestellers regelmatig aan het begin van hun ronde de pakketjes al afmelden zodat zij dit niet onderweg hoeven te doen. Hierdoor krijg jij als klant een bericht dat je pakje er al is maar dan moet het dus nog bezorgd worden.

Aflevertermijn feestdagen

Wij gaan er van uit dat pakketjes binnen 1 á 2 dagen afgeleverd worden, ook rond de feestdagen. Hierover krijgen we helaas geen garanties van PostNL. Wij adviseren onze klanten dan ook om tijdig te bestellen als een bestelling een kado betreft. Laat het ons in ieder geval weten, dan kunnen we altijd kijken of we van jouw kado een spoedzending kunnen/moeten maken. 

Wat is het retourbeleid van Hipdogs?

Natuurlijk kan het voorkomen dat een gekocht artikel niet aan je wensen of verwachtingen voldoet, dan wil je het artikel graag retour sturen. Onderstaand tref je ons retourbeleid.

Je wilt je artikel retour zenden?

  1. Bij de aankoop van producten heb je als consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende maximaal 14 kalenderdagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument. Indien binnen deze termijn door Hipdogs geen schriftelijke reclames zijn ontvangen, wordt Hipdogs geacht ten aanzien van het geleverde volledig aan haar verplichtingen te hebben voldaan.
  2. Tijdens deze termijn wordt jij als consument geacht zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Je mag het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of zij het product wenst te behouden (passen). Indien je van jouw herroepingsrecht gebruik maakt, zal je het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Hipdogs retourneren. De instructies hiervoor vindt je op het bij de bestelling gevoegde bedankt kaartje. De directe kosten voor retourneren zijn voor rekening van de koper.

Wat moet je doen voordat je het artikel retour stuurt?

  1. Om gebruik te maken van je herroepingsrecht, vragen we je om vooraf contact op te nemen via [email protected]

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren van je bestelling? 

  1. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending voor jouw rekening.
  2. Indien je een bedrag betaald hebt, zal Hipdogs dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen. Uitzondering hierop betreffen artikelen aangeschaft met SALE prijzen, deze artikelen worden niet terugbetaald. Wel kan je hier een vervangend artikel voor uitkiezen (al dan niet met bijbetaling) of een tegoedcode ontvangen. Retourzendingen dienen per mail: [email protected] te worden aangemeld.
  3. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten bij retourzending berust tot op het moment van bezorging bij Hipdogs.nl, bij de consument.
  4. Waardevermindering kan in rekening worden gebracht als blijkt dat een artikel gedragen is (anders dan passen).

Ons retourbeleid staat ook opgenomen in de Algemene voorwaarden

Niet goed, geld terug

Als jij je aankoop terugstuurt, krijg je natuurlijk jouw aankoopbedrag terug. Terugbetaling van jouw aankoop gaat via Mollie Payment. Terugstorten van jouw aankoopbedrag doen wij zodra het artikel bij ons binnen is en voldoet aan de geldende normen (ongedragen, niet beschadigd, in de verpakking, voorzien van alle prijskaartjes, pakbon, inclusief give away etc.). Mocht e.e.a. ontbreken, laat dit aan ons weten en meld jouw retour altijd aan ons zodat wij weten dat er een retour naar ons toe komt. 

Sluit de doos altijd goed met plakband. In geval van een niet afgesloten doos kan het artikel zoek raken tijdens de verzending en kunnen we het artikel niet retour melden.

De verantwoordelijkheid voor het goed verzenden van een retour ligt bij de klant!